2. září 2013

Nepřipravená

Když jsem naposledy psal hlupoty, chystal jsem se na zvěř. Nyní píšu další a opět se chystám na zvěř. Jen místo pandy cpoucí se bambusem budu koukat na páťáky cpoucí se bambusem. Je tedy možné, že se budou cpát něčím jiným, ale kdoví. Odpoví? V posledním týdnu jsem konečně zjistil, co učitelé dělají v přípravném týdnu. Pijí. A jako nováček jsem byl málem opit. Ale strategicky jsem ustoupil. Jinak je v těchto dnech pro netřídního učitele ve škole pěkná nuda, takže se snažím pomáhat ostatním, dělám si plány a blbnu. Přičemž blbnutí samozřejmě převládá. Třeba jsem v tabletu objevil režim letadlo. Zapnul jsem ho a hodil tablet do vzduchu. Ale nelítá. Asi ho mám nějak porouchaného. Taky jsem na mikrovlnce ve sborovně našel tlačítko „zrušit čas“. Pokud ale čtete tuto hlupotu, tak nejspíš nefunguje. Tak si říkám, že některým lidem jako jsem já, by se mělo něco zakázat… 

Modrooká má dnes svátek, za týden narozeniny a pak jsou myslím Vánoce. Usilovně teď přemýšlím, čím bych ji překvapil. Ale moje myšlenky směřují spíše k dřevěným panáčkům. Četl jsem si nedávno komiks o Pinokiovi a uvědomil si zajímavou věc. Když v Itálii vyřežou ze dřeva panáčka, chce se stát skutečným chlapcem. Když totéž provedou u nás, chce všechno sežrat. Svým způsobem to dává smysl. Ale zpět k Modrooké. Občas dokáže mít lehce demotivující průpovídky a mě tak napadlo, že by s tím mohla prorazit na trhu. Trh už je přesycen všemi těmi motivátory, co takhle trochu mdlého demotivování? Modrooká by třeba mohla namlouvat CD s hesly jako: „Nechte toho.“ „Nemá to cenu.“ „O nic se nesnažte.“ „Hlavně si nic nenamlouvejte.“ „Všechno už tu bylo. Něco i víckrát.“ „Kašlete na to.“ „Zjistěte, co opravdu chcete, a rychle na to zapomeňte.“ „Stanovte si cíl a vydejte se opačným směrem.“ Chytlavých sloganů lze vytvořit spoustu, navíc má k tomu Modrooká i příslušné vzdělání. Ale nevím jestli do toho půjde… 

Taky máte někdy dny, kdy jste tak vyčerpaní z vnitřního dialogu, že se nemáte chuť bavit s nikým dalším? Navíc pořád nevím, čím překvapit Modrookou. Třeba bych ji mohl, až zase bude relaxovat ve vaně, pustit Čelisti. A nebo bych ji mohl něco napsat. Něco ve smyslu, že se stala záložkou v knize mého života. A nebo bych ji mohl sdělit nějakou zajímavost. Třeba jsem se nyní dozvěděl, že za velkou část smrtících virů prý mohou netopýři. To teda nechápu. To s nimi tolik lidí souloží? A možná bych mohl opepřit náš sexuální život. V Lidlu prodávají multifunkční struhadlo. Zase ne? Kde já mohl být, kdybych nepil tolik kefíru? Ne, to se mi už nějak motají myšlenky. To je tak, když jste nepřipraveni. Na javorový sirup nebo třeba Paříž… 

A opravdu jsme byli u pand, dokonce jsem od nich vyhnal nějaké rakouské děti… 



Žádné komentáře: