20. ledna 2009

Ne smyslná

Pokračuje mé zvláštní poznávací období. Dneska jsem přišel na to, že psát hlupotu s palčáky na rukou je poměrně obtížné. Taky jsem zjistil, že když v Praze mají metro, tak tam mají i metrosexuály. V Brně máme šaliny, takže tu pak jsou i nějací šalini. Zvláštní, jak nás může městská doprava klamat. A nejen tím, když jede doleva. No, konečně moje studium dostává nějaký (ne)smysl. Jako bych postoupil (sestoupil, vystoupil?) do úplně jiné sféry poznání. Sféry, která je docela i fér.

Byl bych rád, kdybych si dokázal přesně uvědomit ty zvláštní okamžiky (či oblíbenější oka mžiky), kdy se z legoisty stává egoista, kdy nás přestává bavit hraní si s vojáčky i na vojáčky a začínáme raději koukat na obnažené vojačky, okamžiky, kdy nás začínají zajímat více výstřihy než vystřihovánky. Představte si, kdybychom tohle dovedli a třeba nejen u těchhle (ne) hloupostí. To by třeba Kolumbus při objevení Baham v roce 1492 řekl: „Tak dnes skončil středověk a začíná novověk.“ Na což by se asi námořníci zeptali: „Co je středověk?" Nebo jinak. V roce 1918 by nějaký velitel v zákopech říkal svým vojákům: „Tak nám skončila 1. světová válka.“ Na což by mu asi vojáci řekli: „Jak první?“ Ještě mě tak napadá… v 60. letech by nějaký afektovaný intelektuál řekl: „Dneska začne postmoderna.“ Na což by se z davu ozval Andy Warhol, který by poprosil o to, jestli by postmoderna nemohla začít o 15 minut později kvůli tomu, aby mohl dojíst svou konzervu… Hned by ten náš svět byl o trochu zajímavější. Nebo zakonzervovanější?

Občas přemýšlím o tom, že je dobré se zamyslet. Jen tak se za sebou ohlédnou, ale bez zastavení se. Bohužel já, když se ohlédnu bez zastavení, tak to potom vždy něco přehlédnu. Třeba přede mnou stojící stavení. A pak spíše spím ve spíži. Tyhle slovíčka spolu nemají nic společného, a proto je zase dávám takhle k sobě, sobovi i sově. Tohle jsou teprve (koho rve tep?) ty správně nesvéprávné nesmysly. Okouzluje mě, jak lze pojit všechny možné paralelní slovíčkové světy i bez pojídání paralenu. A taky mě poslední dobou okouzluje jedna okouzlující monogamně zpívající atletka. No (nebo Yes?), tohle je prostě bez rozpaků moje ne smyslná hlupota. A potom, že prý mlčením vznikají naše nedorozumění…

5 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

:-)

Višeň řekl(a)...

smyslná Ne?

konečně fajn POčtení PO skript nočním dočtení, takže asi POSTčtení =)

hajkis řekl(a)...

tak konečně postoj ne úplně smyslu prost...:)

Višeň řekl(a)...

(kde nic,tu nic)

nikdy nikde NIC beze smyslu sPROSTého nesmyslu =)

hajkis řekl(a)...

Z takového prostého z ničeho nic, jsem zničen, a proto si prostě ne nesmyslně nesmyslím. A snad už to dál nep(o)roste, páč už jsem prost veškeré slovní zásoby a to za soby prostě nevyměním...