19. června 2009

Pro měny

Když jsem teď v Brně viděl sochu jménem „Banán a mandarinka“, uvědomil jsem si, že nejspíš nikdy nebudu umělcem. Nikdy totiž nevymyslím nic tak úžasného, jako je banán (Mandarinka tak úžasná zase není). Když si to přeberu, tak na sochařině stavět nemůžu, v malovaní jsem se moc nevybarvil, mé kroky nevedou ke stepu, balet by byl spíš úlet, ve zpívání neprospívám, na hudebních nástrojích mi vždy něco nehrálo (do klavíru už ale nefoukám), loutkohercem nebudu, jelikož netahám za nitky (navíc jsem sám dřevák), jak bych mohl být veršotepec, když si nenahmatám tep, a tohle všeho sepsaní, ukazuje mé problémy se psaním…

I když výše stojí, že jsem se v malování nevybarvil, neznamená to, že ve svém dění(čku) nebudu publikovat své malůvky. Kde jinde bych si také mohl své schopnosti malovat růžově? Stejně, když už mé hlupoty pročítáte delší dobu, víte, že mé závěry, uzávěry i předzávěry jsou často unáhlené, absurdní, nahodilé a leckdy proti smyslu předcházejících vět (o předcházejích písmenkách nemluvně). Takže nic proti ničemu. To je strašné, jak se člověk občas zakecá. Ale dost bylo zákeců, takže další ukázka Hajkisartu…

Tato tajuplná malba se jmenuje Mona Bublina a vychází ze snahy, neustále si utahovat ze své dívky. Poselstvím této malby je úvaha o kráse. "Krása je dobrá, krása je pravdivá, krása je též nutností a pokud tomu tak není, můžete si být jistí, že to krása není, i když nepromokavé to stále být může…" Tak snad chápete. Jen doufám, že Bublina má (no jo, Bublina má) neustálá utahování si utáhne a nevyběhne kvůli tomu se mnou. I když minulý týden jsme spolu vybíhali docela často. To jsem se zase doběhnul… ale Bublinu předběhnu, to zas jo…

Kvůli tomu, že jsem viděl banán, jsem se chtěl pro měnu, udělat vlastní uměleckou proměnu. Víte tyhle měny… já teda nejdu moc po penězích (nemám na tu moc), ale souhlasím s názorem, že mít peníze je lepší než chudoba. Minimálně z finančních důvodů. Ale zase mít peníze není vše, taky je třeba fajn, mít se kde mýt. No nic, jdu do sprchy… Dodatek – Když jsem se šel mýt, zapomněl jsem si na pokoji mýdlo a je zvláštní, že jsem byl stejně namydlený. To abych příště udělal nějaký mejdlo…

2 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

Až si z tebe začne utahovat Bublin(k)a, tak se začneš divit...:) Ale jen pokračuj... Aspoň má jistotu, že si jí všímáš.:)

hajkis řekl(a)...

Všímám si, utahuju si, maluju si...