30. září 2009

Eko echo

Podle nějakého testu mám ekostopu velikou jako dinosaurus (a že ti po sobě zanechali stopu). Nejhorší na tom je, že kdyby všichni žili jako já, potřebovali bychom 3,3 planety. Teda nepsali tam jaké, ale předpokládám, že ty další by měli mít nějakou atmosféru. Musím se přiznat, že na žádné planetě nevydržím, pokud tam není ta správná atmosféra. Co ale udělat, abychom se polepšili? Podle mě nic… To znamená nikam nejezdit, nic nekupovat, nic nevyhazovat. Tak mě teď napadlo, že nejšetrnější k planetě budou asi bezdomovci, nikam necestují a všechno setřídí. Touhle cestou ale asi nepůjdu. Tak promiň planeto…

Občas se nad něčím pozastavím, občas něco pozastaví mě… Rád jím, rád si čtu (znáte to, čtení je potrava ducha) takže nejraději si čtu při jídle. A vůbec nejraději při snídani. Poslední dobou mám k snídani med, teda ne že bych ho jed, čtu ho. Objevil jsem na něm totiž zajímavý popisek – směs medu ze zemí ES a zemí mimo ES. Trochu mě to mate. To nikdo neví na jakých lukách to včelky sbírají? Bez obalu to na obalu neví ani výrobce. Nechci včelkám bránit v rozletu, sbírat pyl určitě není žádný med, ale je to podezřelé. Nejzvláštnější na tom pak je, že se jedná o český výrobek. No jo, zlaté české ručičky, i když trochu ulepené…

Když už jsem bez obalu u obalů. Čtete si vůbec to, co je napsáno na výrobcích? Co je to třeba emulgátor? Nebo co je sojový lecitin? A co ta éčka? Je to vážně škodlivé? I když povolené na rozdíl od jiných éček (A taková céčka jsou vlastně ještě legální?). Tak snad lidé ,kteří to povolují, vědí co povolují. Asi mi nezbývá, než se tím dál bezvědomě prokousávat. Občas se mi zdá, že čím víc se snažím o něčem dozvědět, tím míň pak o tom vím…

Když jsem začal ekologicky, tak logicky i ekologicky skončím. Minulý nebo předminulý týden v Havířově proběhl den bez aut a mě tak napadlo, že by bylo fajn, kdyby existoval i den s auty. Chápejte, celý rok by auta nejezdila, jenom v ten jeden den by vyjela. Představte si, jak by troubení, brždění a blinkry krásně na jeden den oživily ulice… Jednou se mě někdo zeptal (asi Bublina), kam na tyhle divné nápady chodím. A já už konečně znám odpověď. Jedná se o směs nápadů z moji hlavy a z nápadů mimo mou hlavu…

2 komentáře:

radobyelfka řekl(a)...

Ha! Dneska sem omylem zabropusila na tvuj blog a celkem dost se pobavila. Tvuj humor je neuveritelne zajimave ujetej, nemluve o tvejch uvahach:D nejses ty nahodou vodnar? (ja vim, ze jo:))
proc ale pisu, Hoosiers dneska slysim poprvy a sem z toho jednoho tracku nadsena. Ses na last.fm? nebot tvuj hudebni vkus je tasty!

hajkis řekl(a)...

Jsem asi last, který není na last.fm... Jo a jsem vodnář (já asi vím, že ty víš, je to totiž napsáno výš)