28. října 2009

Části bez účasti

Občas mívám velmi podivné asociace. Je zvláštní, jakou mají některé bezcenné předměty schopnost uchovávat, či pojit vzpomínky. To mi pak pohled na lampičku připomíná můj dětský vláček (Dá se říct, že už mi dávno ujel vlak…), vůně knihovny na fildě mi připomíná Bublinu, a třeba dnešní projížďka v dobové trambáji (bohužel nevím z jaké je doby) se mi pojí s čokoládou. A to jsem čokoládu dneska neměl. Ale zase jsem měl pěkný den. Že by čokoláda byla metaforou oslav krás života? Proč ne. Už prý staří Mayové (teda nevím, jestli v tom jel i Karel) považovali čokoládu za nápoj bohů. Bohů v poslední době ubylo, čokolády je však bohudík stále dost… A zčásti i v mém šuplíku…

Konečně mi vrátili hodinu života, kterou mi ukradli na jaře. Proč nám jí vůbec na jaře berou? Vím jen, že jde o nějaké světla, která se někde můžou zapnout jindy, a tím nějak ušetřit (víc nevím, snad mi do toho někdo vnese více světla). Teda nic proti šetření, ale nemohl by to na jaře někdo rozsvěcovat o hodinu později? Tenhle ten posun v čase byl i možností, udělat si malý experiment. Chtěl jsem si totiž natočit časový posun. Zachytit ten okamžik, kdy vznikne časový přetlak, který zničehonic vyplivne hodinu navíc. Všechno jsem si nachystal. Mobil ve video módu. Zjistil jsem si, kdy akce proběhne. Že ve tři budou dvě. Měl jsem zapnutý počítač... A bohužel vše skončilo fiaskem. Totálním. A přitom chybělo tak málo. Ještě ve dvě čtyřicet jsem číhal před PC, ale pak jsem usnul. Takže jsem to prošvih. No, snad za rok už s mojí účastí…

Bez mé účasti už ale bude tohle hlupotové blábolení. Vždycky jsem si myslel, že budu šlapat na paty všem velkým slovotepcům, ale když se tak pozoruji, kráčím jen nemotorně v jejich stopách. A asi už je i pozdě s tím něco dělat. I když se zase říká, že nikdy není pozdě… Ale ono se toho celkově říká hodně. Hodně je i hodin, takže se raději hodím do postele. Jen se asi ještě kouknu do šuplíku…

4 komentáře:

gerti řekl(a)...

Také nechápu..zkrátka dělají si, co se jim zlíbí. Třeba jako když zrušej planetu Pluto, protože za ním objevili další planetu, která je větší.. A ani nepomyslej, co na to astrologie, římská mytologie a sám Pluto. Nesmyslné stejně jako ta ukradená hodina.

hajkis řekl(a)...

Ještě že nezrušili Pluta... Co by pak na to Goofy, Mickey a Minie?

Adé - La řekl(a)...

Podle mě nejde vůbec o nějaké šetření. Jde jen o to mystifikovat všechny lidi a ukázat jim, že je nad nimi něco či někdo, kdo to má pěvně v rukou, dokonce tak, že může hýbat s časem dvakrát ročně.
Nevím kdo za tím stojí, ale buď budou ti samí, kteří řekli, že Pluto není planeta (osobně mě to docela zmálo, protože Pluto mi bylo přičítáno k mému zmanení narození a když se řeklo, že Pluto není planeta, připadala jsem si pak trapně k kuloárech dále prohlašovat, že patřím pod planetu Pluto, když už není planeta...) a nebo za tím stojí lidé z Googlu.
Říká se, že google je mocný. Říká se spousta věcí a já říkám, že lepší je pozdě než-li později, ačkoliv pravda je, že neříkám, nýbrž píši a při tom mlčím.

gerti řekl(a)...

Jestli za tím vším nebude nějaký tajemný pan Goo, co má na triku hru go, Goofyho i Google..