31. ledna 2010

Doplň mění

Pořád jsem nevyřešil problém s drobečky na posteli, takže je stále nejpravděpodobnější varianta s mým pomalým rozpadáváním. Než se však úplně rozpadnu, napíšu ještě nějakou tu hlupotu. Na začátek ještě něco k pohádkám. Zaujala mě teď pohádka o Kohoutkovi a slepičce. Znáte to, kohoutek se nerozdělí o jahodu a začne se jí dusit. Načež začne slepička s velkou záchranou operací. Poselství pohádky je jasné, lakota se nevyplácí. Jenže, když si to přeberu, tak všichni zúčastnění na kohoutkově lakotě vydělali. Třeba taková švadlena v tváří v tvář (spíš v tváří v zobák) odmítla umírajícímu kohoutkovi nezištně pomoci…

Ještě mě k tomu napadá jedna drobná metafora. Jednou bude voda určitě vzácností a my všichni se tak ocitneme v pozici kohoutka. V pozici, kdy nám kohoutky v domácnosti nepomůžou. Bude to potom asi chtít hodně oddaných slepiček. Tohle je možná malinko (možná i velinko) krkolomná metafora, ale zkusil jsem to. Třeba mi to projde… Když už jsem tak nepřímo nakousl jahodu. A vodu (jak se vlastně kouše do vody?). Tak se zkusím prokousat přes další věci. Všimli jste si někdy, jak nás nejrůznější pochutiny všude (někoho i v posteli) pronásledují? To proto asi láska prochází žaludkem, ve víně je pravda, sůl je nad zlato, jablka nepadají daleko od stromu… A já jsem z toho v rejži…

Ještě něco k jídlu. Dneska, když jsem byl v obchodu, tak jsem viděl paní, jak si povídala s jogurtem. A ne, nevím jaká to byla značka. Občas se (s)prostě přichomítnu k podivným skutečnostem. Někdy i pěkně bizardním. Třeba v levných knihách jsem se teď prohraboval hromadou DVD a narazil na jedno s názvem Krb. Asi žhavá novinka, řekl jsem si. Myslel jsem, že se jedná o nějaký naučný dokument pro zapálené kutily. Ale nic takového, úplně jsem pohořel. Jednalo se totiž o relaxační DVD. Na obalu pak bylo docela bez obalu řečeno, že na DVD není nic jiného než záběr na hořící krb. Že by to byl nový způsob, jak si užít tepla domova? Nemusíme už chodit pro dříví jako dřív? Ať je to jakkoliv i já si tím přiložil své polínko do obsahu hlupot… Snad to bylo dobré doplnění…

2 komentáře:

Adé - La řekl(a)...

Když jsi vzteklý, není nad to, hodit do televize polínko.

hajkis řekl(a)...

To je pak ten pravý realismus... Jinak mě napadlo, že by ten dojem ohně mohl být fakt realný. Třeba až tak, že bys měla chuť opékat buřtíky. Jen nevím jestli to LCD zvládají. Možná plazmy...