29. ledna 2010

Vína lest

Poslední dny jsou ve znamení potřeby tulit se, která překvapivě usměrňuje mou vnitřní rozervanost. Nebo rozvernost? Na třetí stranu to však mým (ne)buněčným duším dělá čáru přes rozpočet. Proč lidé nechápou, že někdo může často s humorem vážená slova myslet vážně? Mám teď chuť se opít, protože vzpomínky až příliš ubíjí přítomnost. Nechci však pokoušet vína lest, raději zkusím něco vynalézt. Budu tak spíše opíjet racionální bytí. Nepřipouštím si žádné překážky, nemám totiž ambice ani schopnosti vynálezy doopravdy vytvářet. Proto si můžu dovolit jakékoliv materiály, libovolné rozměry, nevídané rozsahy a neslýchané výkony. Jen doufám, že mě nezavřou za porušování fyzikálních zákonů. No, nenechám se tím znervóznit…

O pár svých objevech jsem se na dění(čku) už zmínil (Přístroj, jenž by z našeho hlasu dělal hlas medvídka Pú, nebo třeba můj návod na cestování časem. Vlastně jsem stále nevyřešil paradox potkání sama sebe v minulosti. Co myslíte, kdo z nás by měl přednost ve dveřích?). A vaše reakce mě natolik povzbudily (nebyly žádné), že vám představím něco nového. Napadlo mě to, když jsem šel kolem fitcentra. Ty mi vždy připadala trochu podivná. Na nejrůznějších přístrojích simulujících skutečný pohyb tady lidé tento pohyb realizují, ale přitom zůstávají na místě. Nikam se neposunou, což mi vždy připadalo na pohybu nejzábavnější. Asi si říkají: „ Proč někam chodit, když můžeme jít a přitom nikdy neodejít?“ Netřeba se pak loučit… Teda moc mi to nepřísluší kritizovat, jelikož sám nejraději honím kulatý nesmysl, což je pro mnohé taky nesmysl…

Ale nyní k samotnému vynálezu. Napadlo mě, proč by se nedala energie, kterou tito lidé vydají, nějak užitečně využít. A navíc, místo aby za to platili, dělali by to zadarmo. Svou činností by totiž mohli vyrábět elektřinu pro dům, ve kterém by se fitcentrum nacházelo. To by pak bylo výhodné pro všechny. Cvičící by si pěkně zadarmo(?) zacvičili a nájemníci by zase měli zdarma určitou část elektrické energie. Když se to tak vezme, bylo by to takové ekofitko. Dokonce jsem přišel i na možný slogan: „Fitko v domě, elektřina pro mě!“ Určitě se však dá vymyslet i něco lepšího. Kdybyste na něco přišli, klidně mi to napište… Jen by mě zajímalo, proč zrovna já mám takovéhle technické nápady. Vždyť nejsem zrovna technický typ. Anebo možná právě proto? Proč ne, že ano?

2 komentáře:

Adé - La řekl(a)...

Nech si to patentovat, než Ti to někdo zracionalizuje tak, že budeš brečet.

Buď rád, že nejsi technický typ, protože kdybys byl, tak bys nic nevymyslel, protože bys musel uvažovat tu technickou stránku...
Mě taky napadají různé geniální technické věci a když se pak svěřím své kamarádce Markétě, jejíž oba rodiče jsou strojní inženýři a podle toho taky vypadají její reakce na moje nápady. To vždycky začne "No jo, Adél, ale víš, že to nemůže fungovat? Bla bla bla." A její argumenty mají smysl!

gerti řekl(a)...

Naprosto geniální, gratuluju! Skvělý nástroj pro udržitelný rozvoj, navíc ke spokojenosti všech fitkochtivých - elektrárna na lidské zdroje :) A pak, že to nejde, jen na to nejspíš chybí ty neracionální mozky, co by to vymyslely ;)