4. ledna 2010

Počty s letopočty

Nevím proč, ale tuším, že nový rok je už pár dnů za námi, a jelikož nový rok ještě tolik nezestárnul, nemusím se bát malého poohlédnutí se za silvestrovskou nocí. Na Silvestra vždy něco otevřu. Džus, limonádu, krabici s cukrovím, okno… nemusí to prostě vždy být šampaňské. Ale zpátky k ohlédnutí, nechci jej přehlédnout. Kromě koukaní na to, jak se za okny blýskalo na časy 2010, jsem silvestrovskou noc strávil ve vaně s Bublinou a dětským šampaňským (bublin(ek) tak ve vaně bylo i víc…) a musím přiznat, že to byl jeden z nejhezčích zážitků, co jsem kdy měl. Možná si řeknete, že jsem toho asi moc nezažil. Ale víte, ono přijde na situaci…

Skončil starý rok, na to snad každý přišel. Možná jste ale nepřišli na to, že nám skončil nejen rok, ale rovnou celá dekáda. Vlastně jsem si to uvědomil, až o víkendu u Bubliny, předtím jsem to jen zlehka pociťoval někde dole na konečcích prstů. Je to zvláštní, ale ani nevím, jak se tahle dekáda správně jmenovala. Jestli se vůbec nějak jmenovala. Šedesátá léta, Osmdesátá léta, to je jasné. Ale tohle? Že by nám skončila nultá léta? Nebo prázdná? Nebo neléta? Na tom mi ale něco nesedí a ani nelétá, když už jsem u toho. Tyhle letopočty s nulami jsou prostě nezajímavé a neinspirativní. Pamatuju si, že rok 2000 byl magický milník, ale po něm jakoby člověk (i já) čekal něco výraznějšího než jen prosté 2001, 2002, 2003…

Ať už je to s těmi číslicemi jakkoliv, nový rok 2010 je tu. Všude okolo. Takže opět žádný konec světa. Všechno živé, co teď kolem sebe vidíte se opravdu dožilo roku 2010. Dokázalo to. No, ale co teď že? Nechci být špatný prorok pro rok nový, ale velký pokrok nečekám. Vznášedel se nedočkáme, robotů bude pořád málo, hloupých lidí pořád hodně a učit se musím pořád řádně… No a ještě jsem si uvědomil, že přísloví o tom, že jak na Nový rok, tak po celý rok je hloupost. Ještě se mi totiž nikdy nestalo to, co na nový rok. Nečekám tak, že budu celý rok ve vaně popíjet s Bublinou bublinky (což by, jen tak mezi námi, byl báječný rok). Nevím, co čekáte vy, ale doufám, že se spolu dočkáme dalších hlupot. Novou dekádu bych asi neměl začít ničím dekadentním, ale spíš pořádnou kadenci… No, uvidím(e)…

Žádné komentáře: