3. března 2012

Krásnou při dávám

Jen takový malý (an)dílek do skládačky Boba… Než dojde na Tatabojs...

Krásná kradla už od mala, tam kde vyrůstala, člověk musel krást, aby měl na večeři. Pak musel ještě krást, aby měl na spropitné. Většina kradla deset procent, ale Krásná dvacet. Byla tak dost oblíbená mezi číšníky. Během pár let se stala nejlepším lupičem, jakého jste kdy viděli. Život ji změnilo až setkání se Skoro Bobem. Fascinovalo ji jeho naprosté vzbouření se proti přijatým hodnotám, jeho odevzdání všeho nabytého, oproštění se od hmoty a ulpění na pouhém břichomluvectví. Zamilovala se. Měla však příliš tajemství, a proto se všemožně snažila neodkrývat všechny detaily Skoro Bobovým zvídavým očím. Každou jeho snahu o poznání pokaždé odbývala tím, že je její život roztodivná koláž, v níž se těžko orientuje ona sama, tak ať jí laskavě nezatěžuje nevýslovností svých citů. Sama však po nich toužila. Nakonec beze slov utekla tak, jako princezny utíkají před draky do teplých krajin. Cesty ji nakonec dovedly až k práci pro toho, jež touží po jediném. Změnit Bob…

… Tak jsem zpět z Tatabojs a mám nutkání přispět, neb po zítřejších ranních fotbalových utkání, si budu spíše lízat své utržené rány. Takže ještě zkřehlými prsty píši, že Tatabojs byli jako vždy výteční, přestože místo piva by se k ním hodila lépe Hořká čokoláda, ale když jsem za ně nemusel obětovat žádnou Papírovku, rád strávím Jednotku času v pivovaru. Tihle Pěšáci rokenrolu mě dokážou udělat Šťastnější, i když vedle sebe nemám žádnou Elišku. Snad jim ta jejich Růžová armáda vydrží i do roku 2031. Rád si někdy dám další Opakování. I když nyní jen Usínací. Chtěl jsem ještě připojit další střípek do Boba, ale ten si ještě počká na setkání. Obracím teď svůj list na novou čistou stránku, a doufám, že k tomu co hledá moje duše, jednoduše dojít se dá. Třeba tak, že si budeme povídat a ze svých minulostí střípky se dovídat…

12 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

"Pak je jedno, kudy půjdeš," řekla kočka. "- jen když se někam dostanu," vykládala Alenka. "To se jistě dostaneš," řekla kočka, "jen když půjdeš dost dlouho."

hajkis řekl(a)...

No, já když jdu moc dlouho, tak pak často narazím do zdi...

Anonymní řekl(a)...

"Moc zkušeností věru nemáš," řekla Královna..."Někdy jsem do snídaně uvěřila třeba v šest nemožností."

hajkis řekl(a)...

Starý šedivý oslík Ijáček stál docela sám v lesním zákoutí plném bodláčí, přední nohy široce rozkročeny, hlavu skloněnou na stranu, a dumal. Chvíli si smutně myslil: „Proč?" a pak zase „Nač?" a jindy zase „K čemu?" a chvílemi sám dobře nevěděl, o čem vlastně přemýšlí!

Anonymní řekl(a)...

"Kdepak," zlobil se Noh," napřed dobrodružství! Vysvětlování zabere hrůzu času."

hajkis řekl(a)...

Nikdo nevěděl, odkud přišli, ale najednou byli v Lese... Když se Pú zeptal Kryštůfka Robina: „Jak se sem dostali?", Kryštůfek Robin řekl: „Obvyklým způsobem, jestli víš, jak to myslím, Pú," a Pú, který to nevěděl, řekl: „Aha!" Pak dvakrát kývl hlavou a řekl: „Obvyklým způsobem. Ach tak!"

Anonymní řekl(a)...

"Jak vidíš, tady musíš běžet ze všech sil, abys setrvala na jednom místě. Chceš-li se dostat jinam, musíš běžet aspoň dvakrát tak rychle!"

hajkis řekl(a)...

"A taky by ses nemusila tak najednou objevovat a zase mizet, točí se mi z toho hlava."

I když velice příjemně, nutno za sebe podotknout

Anonymní řekl(a)...

"Řekl jsem jim to jednou, dvakrát, ale oni mé rady nedbali. "

"No, a já vrčím, když mám radost, a vrtím ocáskem, když mám zlost. Jsem tedy potrhlá? "

hajkis řekl(a)...

"Tak a teď jsme se navzájem spatřili," řekl Jednorožec. "Když ty uvěříš ve mne, já uvěřím v tebe. Platí?"

Anonymní řekl(a)...

"Na jaře, až se lesy zazelenají, zkusím ti povědět, co mi tane na mysli: v létě, až se dny prodlouží, snad porozumíš této písni."

"Protože toto musí zůstat navěky tajemstvím mezi tebou a mnou."

hajkis řekl(a)...

Jaro začíná už 21...